13 juli 2020

Teamleider Advies & Projecten

image for Teamleider Advies & Projecten image

SOLLICITEER HIER

Dan is dit jouw uitdaging!

SOLLICITEER HIER

Dan is dit jouw uitdaging!

Als teamleider Advies & Projecten weet jij dat digitalisering en automatisering van dienstverlening en bedrijfsvoering noodzakelijk is. Jij ziet het als een uitdaging om de organisatie en jouw team verder te helpen in deze transformatie. Je begrijpt als geen ander dat dit ook veel vraagt van de eigen afdeling. Jij ziet dat het team een onderdeel is van de afdeling en focust op de noodzakelijke organisatorische ontwikkeling van het geheel. Jij weet dat de digitale transformatie niet alleen gaat over techniek maar ook gepaard gaat met verandermanagement. Klantgericht denken en handelen past bij jou en jij bent van nature een verbinder tussen interne- en externe partijen.

Je bent verantwoordelijk voor coaching en resultaten van het team. Je kunt inschatten waar prioriteiten liggen binnen het team en stuurt hierop. Je organiseert de advies- en projectleiderscapaciteit. Je betrekt teamleden in de besluitvorming. Vanuit je ervaring met het leiden van veranderingen weet je teamleden te inspireren en motiveren. Je zorgt voor vertrouwen en zelfreflectie, niet alleen vanuit de teamleden maar ook vanuit jezelf. 

Wat vragen wij van jou?

Wij zoeken een stevige persoonlijkheid met ruime leidinggevende ervaring en een gezonde dosis zelfkennis. Je bent een coachende teamleider met humor die het team inspireert en stimuleert. Je hebt een dienstverlenende instelling naar het team, de afdeling en de organisatie en bent organisatiesensitief. Je kan goed luisteren en bent in staat in gesprekken te schakelen op meerdere niveaus. Je bent hierin een verbinder. Het spreekt voor zich dat je communicatief vaardig bent in zowel woord als schrift. Je kan in processen denken en de bijbehorende rollen en verantwoordelijkheden. Daarbij houd je oog voor het behalen van resultaat, ben je kritisch op processen en werkwijzen en ben je in staat zichtbaar te maken wat het team doet en wat het team aan de organisatie te bieden heeft. Je leidt met moed en hebt lef, waarmee je voor de belangen van het team kan opkomen.

Dit neem je mee: 

  • HBO/WO werk en denkniveau met een sterke I-component (minimaal HBO diploma);
  • Aantoonbare leidinggevende ervaring en capaciteiten (10 jaar).

Je hebt kennis en ervaring met:

  • verandertrajecten en verandermanagement;
  • ontwikkeling van beleid op gebied van digitale Informatievoorziening;
  • projectmanagement;
  • portfoliomanagement;
  • de procesmodellen BiSL en ITIL;
  • informatieveiligheid;
  • architectuurmodellen.

Wat bieden wij jou?

  • Een dynamische functie in een professioneel en ambitieus team;
  • Een functie met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een eigentijds arbeidsvoorwaardenpakket, collega’s met humor en een gezond en vooral lekker bedrijfsrestaurant;
  • Een salaris van maximaal € 5814,- bruto per maand (CAO gemeenten schaal 12) op basis van een 36-urige werkweek. Dit is exclusief het individueel keuze budget (IKB) van 17,05%, waaraan je gedeeltelijk zelf invulling kunt geven. Inschaling is op basis van kennis en ervaring;
  • Collectiviteitskorting bij diverse zorgverzekeraars;
  • Een uitgebreid trainingsaanbod bij onze AA-academie waardoor je volop in ontwikkeling blijft;
  • De gemeente kent flexibele werktijden en een eigentijds arbeidsvoorwaardenpakket, waaraan je op basis van een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% gedeeltelijk zelf invulling kunt geven. 

Wie zijn wij?

Onze ambitie:

De gemeenten Amstelveen en Aalsmeer werken hard aan de digitale transformatie. De stip op de horizon is digitalisering en verregaande automatisering van onze dienstverlening en bedrijfsvoering. Hiervoor is veel nodig, zoals:

  • digitalisering van gemeentelijke dienstverlening verder vormgeven;
  • het opleiden van het bestuur, management en medewerkers om goed te functioneren in een digitale samenleving;
  • het doorontwikkelen van flexibel, plaats- en tijdonafhankelijk werken;
  • onze afdeling A&I laten groeien tot een volwaardige dienstverlener op het gebied van informatisering en automatisering.

Afdeling Automatisering en Informatiemanagement

De afdeling A&I bestaat uit de teams Advies & Projecten, Infrastructuur & Servicedesk, Applicaties, Informatievoorziening en Basisinformatie. De afdeling is verantwoordelijk voor ICT beheer en onderhoud, de geo- en basisregistraties, de documentaire informatievoorziening, proces- en projectmanagement en advies. Onze architectuur ontwikkelt zich van een on-premise infrastructuur naar een hybride cloud-architectuur, waarbinnen SaaS-oplossingen en een public PaaS een steeds belangrijkere rol krijgen. Om aan deze beheertaken en ontwikkelingen te blijven voldoen is het belangrijk om te blijven veranderen. Dan gaat het bijvoorbeeld om:

  • de doorontwikkeling van de (digitale) informatievoorziening;
  • de ontwikkeling van beleid en visie;
  • het vertalen van de (informatie)vraag van de organisatie naar gewenste oplossingen.

Het team

Het team Advies & Projecten (ongeveer 15 fte) bevindt zich in het vakgebied van zowel automatisering als informatiemanagement en opereert op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Samen met de afdeling wil het team inzetten op verdere professionalisering van procesmanagement en advisering:

  • Het team heeft een I-visie geformuleerd voor de organisatie.
  • Het team adviseert en ondersteunt de afdelingen bij het formuleren van hun I-wensen.
  • Het team implementeert processen conform ITIL 4.
  • Het team levert projectleiders om I-projecten te realiseren en voert de coördinatie en het beheer over het gemeentebrede I(CT) projectportfolio.
  • Het team regisseert en ondersteunt de organisatieprocessen rond informatieveiligheid en privacy.

Enthousiast geraakt?

Kom bij ons het verschil maken en reageer voor vrijdag 31 juli 2020 via de sollicitatieknop. Wij zien je sollicitatie graag tegemoet! 

Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je bellen met Erik Versterre, afdelingshoofd A&I. Vragen over de procedure kun je stellen aan Rick de Bruijn, Corporate Recruiter. Zij zijn bereikbaar via 020-540 49 11. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp via 06 – 10 14 75 63 (alleen WhatsApp).

Wat verder goed is om te weten

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. 

De AA-organisatie wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Daarom bieden wij ruimte aan iedereen en zetten wij de diversiteit van onze collega’s in om de beste resultaten te behalen voor onze organisatie en de inwoners van Amstelveen en Aalsmeer. Talent als basis, diversiteit als kracht. Vanuit deze visie staan al onze vacatures open voor iedereen. 

Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom gaan wij niet in op acquisitie.